Asal cuti ader la kenduri kawen...

Selasa, 9 Mac 2010

salam..

first of all.. selamat menduduki exam kepada semu stdnt kesayanganku..buat elok2 jgn nk jeling2 mata plk..

tp yg plg best minggu depan cuti sekolah..yahoooo..mak aiii cikgu lak lebih2..tp igt..ada extra class tau..huhhuuu malsanyer..nk cuti...nk cuti..nk cuti...

cuti sek nie, tak banyak yang aku buat during holiday nie..
takat gi kenduri mbr sek and balik mertua kt kuala kedah

tapi ada beberapa perkara yang menarik lar..satu ialah masa kenduri kawin kat umah kawan husband kat jeniang..
aku sampai sane dalam kul 12 lebih lar..umah dier kawasan felcra, so,bg yang first time susah jugak nak carik umah dier..tapi alhamdulillah, aku sampai tanpa sesat..hikhik..

sampai jer pengantin tgh bersiap...org kompang lak dah lame tunggu..kata yer kul 11 setengah dah sampai,..huhuh..dalam kul 12.50 pengantin dah siap..so, org kompang pun dah ready..tapi ada masalah,sebab rombongan pengantin pompuan tak sampai lagi..so, tunggu lagi..

sampai 1.30 , rombongan tak sampai..kata yer sesat...hikhik..sian...
tapi kat umah tuh, org kompang dah mula nak marah...ada yang balik umah jugak...pastuh ketua kompang
gi kecoh2 kate sampai bile nak tunggu..mase tuh sume macam nak bergaduh...yang aku tak tahan, ade lak budak kompang nie kuar suara " tunggu lama2, kalau pengantin lawa takpe jugak"...perghhh..ayat yang sangat sadis...pastuh budak kompang sume balik sebab malas nak tunggu..siap mase blah tuh mula lar kutuk2 sambil jerit...

dalam hati aku...budak2 sekarang nie..teruk tul adab yer..sangat biadap..sedih bila tgk budak camnie..boleh kuar dr mulut diorang psal pengantin lawa tak lawa..cakap benda tak elok satu hal...

last2 pengantin berarak dgn kumpulan serunai n gendang..aku rase sound serunai nie better dr kompang...
so, nie lar pengalaman pertama aku bile kenduri kecoh psal kompang...hahah..korang kalau nak kawin, carik lar team kompang yang beradab..hikhik..

buat Ct Nurfadillah..nti makesure mjlis wedding u bejalan lancar.. slamat pengantin baru buat CT....

0 ulasan: